Lezecké soustředění 2022 v Ostrově

Brabenci na Vrabinci

Letní soustředění lezeckého oddílu Slavoj Litoměřice, z.s. se uskutečnilo v termínu 1. –  9. 7. 2022 v Ostrově u Tisé. Pro děti byl připraven nabytý program plný sportovního využití. Vzhledem k počasí se však musel částečně poupravit.

1 den (pátek 1.7.2022)

V 17:00 sraz v klubovně, kontrola a doplnění lezeckého vybavení a kolem 18:00 odjezd do Ostrova, kde jsme postavili stany, rozdělali oheň a opekli si buřty.

2 den (sobota 2.7.2022)

Po snídani odjezd do nedaleké skalní oblasti zvané Anglický parčík. Jedná se o lehčí lezeckou oblast, kde se děti budou moct rozlézt a připravit své prsty na obtížnější cesty v následujících dnech. Zároveň si vyzkouší slaňování přes kruh. Pro některé to je novinka, jiní si to potřebují pouze oživit. Přeci jen je to jiné, než slaňovat v kontejneru nebo na skalkách u Litoměřic. Tohle jsou už skály. Po večeři se zajdeme vykoupat do místního rybníka. Je tu boží houpačka do vody a tak ji musíme hned vyzkoušet. Po koupeli posedíme ještě chvíli u ohně a hurá na kutě.

3 den (neděle 3.7.2022)

Po snídani se pěšky přesouváme v Ostrově. Je to jenom kousek od kempu. Jedná se o poměrně těžkou oblast, protože písek se tu hodně drolí, takže tu není pomalu čeho se chytit a na co se postavit. Leze se tzv. na tření a to ne každému vyhovuje. Děti ale vše zvládají na výbornou. Lezecká morálka je na vzestupu, takže každý se snažil urvat, co se jenom dá. Ke konci dne mají všichni v rukou a nohou minimálně 6 cest, což je na pískovec opravdu slušný výkon.

4 den. (pondělí 4.7.2022)

Po dvou dnech lezení dáváme dětem první restday. Po snídani je rozdělujeme do tří družstev. Každý má v batůžku svačinu a pláštěnku a každému družstvu pak dáváme ještě mapu, peníze a telefon. Poté dostanou instrukce a se zavázanými oči je rozvezeme po okolí Ostrova. Jejich úkolem je po vysazení se zorientovat a ve stanoveném čase se dostat na Děčínský Sněžník. Kolem 14:00 hodiny se tam všichni sejdeme, občerstvíme se a společně se vrátíme do Ostrova. Cestou zpátky nás chytne déšť a tak nás děti přemluví, že před večeří by si chtěly vyzkoušet, jaké to je se koupat v oblečení. Nejde jim odolat, a tak rychle naskáčeme všichni do rybníka. Po večeři rozděláme oheň a dojíme se
opečenými buřty.

5. den (úterý 5.7.2022)

Po snídani většina dospěláků vyrazí napřed do Bürchlických skal, aby připravili lezení. Děti si mezitím zabalí batůžky a pak se vydají se zbývajícími dospěláky za nimi pěšky. Jsou to necelé tři kilometry lesem, ale do kopce a s batůžkem plným vybavení. Jako rozcvička a zahřátí se před lezením je to výborné. Tato oblast je výborná (až na všudy přítomné vosy, ale ty jsou všude a je zázrak, když někdo zůstane bez žihadla). Po celém dnu lezení se nikomu odtud nechce. Skály jsou vysoké a lezení na nich je už opravdu zážitek.  A co pak teprve slanění. Pravé pískovcové – slaňák je hezky na hraně, takže dostat se k němu chce trochu odvahy.  Dnešek jsme vyhodnotili jako TOP den!

6. den (středa 6.7.2022)

V noci pršelo a tak lezení na písku nepřichází v úvahu. Zvažujeme, co budeme dělat. Nakonec po snídani zabalíme lezení a vyrážíme na Vrabinec. Je to zřícenina hradu, který byl vystavěn na čedičové skále, a proto lezení za mokra tam nebude problém. Navíc výhledy jsou odtamtud fakt parádní. Po pískovci to je čedič změna. Pro některé příjemná, pro některé méně příjemná, ale všichni lezou opět o sto šest, jako by byli nezničitelní.

« 1 z 2 »

7. den (čtvrtek 7.7.2022)

Po dvou dnech lezení následuje druhý restday. Venku poprchává a tak nám docela vyhovuje, že máme domluvené jeskyně. Nejsou to ale klasické krápníkové, kde jdete po chodníku, a svítí vám osvětlení na cestu. Tady si bude muset každý svítit na cestu vlastní čelovkou a dávat si pořádný pozor pod nohy. Budeme jeskyní totiž prolézat a slaňovat jako správní jeskyňáři. Ne všichni jsou rození permoníci, proto po první „zkušební“ jeskyni se rozdělujeme do dvou skupin. Jedna skupina vyrazí do děčínské ZOO a druhá se zanoří ještě hlouběji do nitra země.  Průstup jeskyní zabere bezmála tři hodiny a zážitek je to neopakovatelný (obzvlášť když vám při slaňování vypadne telefon z kapsy a nadobro tak ztratíte všechny dosud pořízené fotky). Na večer si v kempu děti připravily bojovku. My dospěláci máme za úkol se pouze schovat a dělat strašila. A strašidla ty nám jdou, na to jsme machři.

8. den (pátek 8.7.2022)

Od středečního večera pršelo a skály jsou vodou nasáklé jak houba, proto ani dnes nemůžeme jít lézt ven. Naštěstí je nedaleko umělá stěna, na kterou se všichni moc těší. Po snídani tedy sbalíme věci a vyrážíme do Ústí nad Labem na Hudy stěnu. Po týdnu lezení ve skalách všem připadá lezení po chytech o dost jednodušší a tak všichni, ale úplně všichni! tahají cesty. Už nejsou tedy jenom přívěškem na stěně, ale jsou samostatnými LEZCI, kteří si ve dvojicích vybírají cesty, lezou a jistí se navzájem a navíc to dělají s radostí. Je úžasné na tyto dětské dvojice koukat a pozorovat je.  Na stěně vydržíme celý den. Menší lezení si lezení zpestřují lezením po navijáku, kdy se mezi sebou hecují, kdo z nich naleze víc cest. Starší se pak jdou dovybijí na boulderu. Po cestě zpět však dobijí baterky úplně všichni a tak poslední večerní koupel v rybníku a posezení u ohně nemůže chybět ani dnes.

« 1 z 2 »

9. den (sobota 9.7.2022)

Sobota, den návratu. V pátek večer jsme ještě doufali, že v sobotu ochutnáme vůni pískovce na rukách, ale počasí tomu chtělo jinak. Než jsme došli ke skále, začalo pršet. Za chvilku přestalo… pak zase začalo pršet a zase přestalo. Pak začalo a už nepřestalo. Při čekání na lepší počasí jsme rodičům posbírali alespoň borůvky. Začátkem týdne jich bylo víc, ale i tak si každý domu veze skleničku. Promoklí a zmrzlí na kost cestou stavíme v Děčíně v aquaparku, abychom ze sebe smyli týden zaschlou špínu. Hodina a půl tu utekla jako voda a tak se spokojení a snad trochu unavení a plní zážitků vracíme kolem páté večer domů, k rodičům… A nejvíc ze všeho se těšíme na své postele! 🙂